Spijkenisse Medisch Centrum presenteert nieuw logo

25 augustus 2014

Een jaar na oprichting is het dan zover: het Spijkenisse Medisch Centrum presenteert het nieuwe logo. Dit logo is een combinatie van ingezonden logovoorstellen van medewerkers en staat voor de samenwerking van vier zorginstellingen in de regio, waaronder het Spijkenisse Medisch Centrum. De eigen identiteit wordt door een andere kleur weergegeven. Het kruis in het midden staat voor de zorgbehoevende patiënt: deze staat centraal en is door de samenwerking altijd omringd door goede zorg. 

In mei jl. werd een interne wedstrijd uitgeschreven: alle medewerkers mochten een logovoorstel inzenden. Het winnende voorstel – gekozen door de medewerkers – zou een leuke prijs winnen en vormde tevens een basis voor het definitieve logo. Tijdens een personeelsbijeenkomst kwamen er echter niet één, maar twee winnaars uit de bus. Beide medewerkers zijn betrokken geweest bij de verdere ontwikkelfase. Een combinatie van beide logo’s resulteert in het definitieve logo van het Spijkenisse Medisch Centrum.

Drukwerk

 

 

 

Waar staat het nieuwe logo voor?

De leidraad in beide gewonnen logovoorstellen was bij toeval ongeveer gelijk: de samenwerking met de drie ziekenhuizen uit de regio, waarbij het Spijkenisse Medisch Centrum een eigen identiteit heeft en de patiënt centraal wordt gesteld. Hierop is verder geborduurd. Het klavertje in het definitieve logo staat voor de vier samenwerkende ziekenhuizen: het Spijkenisse Medisch Centrum, vergezeld door drie zorgpartners: het Ikazia Ziekenhuis en het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam en Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis in Dirksland.

Omringd door goede zorg

Dat brengt ons meteen naar de nieuwe slagzin: Omringd door goede zorg. Deze slagzin komt voort uit de missie en visie van het Spijkenisse Medisch Centrum. De patiënt centraal stellen, daar gaat het om: jong en oud uitstekende zorg bieden bij talrijke gezondheidsklachten en hulp bij complexe zorgbehoeften binnen handbereik in het Spijkenisse Medisch Centrum of bij de drie nabijgelegen ziekenhuizen. Voor herkenbaarheid is de slagzin vertaald in een aantal elementen: het rondje (omringd), het hartje (goede zorg) en het kruisje (uit het gemeentewapen van Spijkenisse).

smc_payoff

 

 Implementatie huisstijl

Dit is nog maar het begin. Niet alleen is een nieuw logo ontworpen, in een intensief traject wordt ook de volledige huisstijl daarop aangepast (briefpapier, enveloppen, folders, website, etc.). De nieuwe huisstijl wordt de komende maanden gefaseerd geïmplementeerd. Digitale uitingen worden op korte termijn aangepast. Voorraden met het tijdelijke logo worden eerst opgemaakt en worden daarna vervangen door voorraden met het nieuwe logo. Zo wordt stap voor stap de nieuwe huisstijl een feit.

< Terug