- Patiënten
- Digitale communicatie
- Informatiebijeenkomsten
- Locaties en openingstijden
- mijn.spijkenissemc.nl
- Parkeren en bereikbaarheid
- Patiëntenfolders
- Patiëntenpanel
- Praktische informatie
- Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)
- Rechten en plichten
- Uw afspraak in SMC
- Vragen, klachten en/of claims
- Wachttijden
- Zorgverzekering en kosten voor zorg
- Specialismen
- Anesthesiologie
- Apotheek
- Behandelpoli
- Bloedprikken
- Cardiologie
- Chirurgie
- Dermatologie
- Geriatrie
- Gynaecologie
- Interne Geneeskunde
- Kaakchirurgie
- Keel-, neus-, oorheelkunde (KNO)
- Klinische chemie en microbiologie
- Kinderdagbehandeling
- Kindergeneeskunde
- Longgeneeskunde
- Maag-, darm- en leverziekten (MDL)
- Neurochirurgie
- Neurologie
- Oncologie
- Oogheelkunde
- Orthopedie
- Pathologie
- Pijnpoli
- Plastische chirurgie
- Radiologie
- Reumatologie
- Revalidatiegeneeskunde
- Spoedplein
- Urologie
- Bezoekers
- Zorgprofessionals
- Inloggen
SMC introduceert nieuwe huisstijl en start campagne: ‘Het ziekenhuis dichtbij’
Spijkenisse, maart 2025 – Spijkenisse Medisch Centrum (SMC) zet een volgende stap in haar ontwikkeling met een vernieuwde huisstijl en een krachtige campagne. Vanaf vandaag presenteert het ziekenhuis zich in een frisse, moderne uitstraling, passend bij de professionele en toegankelijke zorg die SMC biedt.
Onder het motto ‘Het ziekenhuis dichtbij’ nodigt het ziekenhuis inwoners van Nissewaard en omliggende regio’s uit om (opnieuw) kennis te maken met de zorg die dichtbij en van hoge kwaliteit is. “We willen laten zien waar we voor staan: een toegankelijk ziekenhuis met korte wachttijden, deskundige specialisten, betrokken medewerkers en aandacht voor iedere patiënt,” zegt Tessa van Maanen, voorzitter van de Raad van Bestuur. “Onze artsen werken niet alleen in SMC, maar ook in Maasstad Ziekenhuis, Het Van Wheel-Bethesda Ziekenhuis en Oogziekenhuis Rotterdam, waardoor patiënten altijd kunnen rekenen op zorg van de hoogste kwaliteit, dicht bij huis.”
Een ziekenhuis midden in de samenleving
SMC is diepgeworteld in de regio en zet zich in voor toegankelijke en deskundige zorg. Of het nu gaat om een kleine ingreep, zoals het knippen van amandelen of een complexe behandeling, zoals bij hartzorg of oncologische zorg, patiënten kunnen rekenen op een team dat luistert, meedenkt en persoonlijke aandacht biedt. “Wij zorgen er samen met onze partnerziekenhuizen voor dat zorg dichtbij blijft, doordat deze in Spijkenisse wordt geboden en we de zorg op een toegankelijke en patiëntgerichte manier aanbieden”, zegt Van Maanen.
Nieuwe uitstraling, vertrouwde zorg
De nieuwe huisstijl en campagne benadrukken niet alleen de vernieuwingen binnen SMC, maar onderstrepen ook de vertrouwde en persoonlijke zorg waar het ziekenhuis voor staat. Vanaf 4 maart is de vernieuwde uitstraling zichtbaar in en rond het ziekenhuis, op de website en in alle communicatiekanalen. Daarnaast opent SMC op zaterdag 24 mei, van 10.00 – 15.00 uur, haar deuren voor een open dag. Door middel van een kijkje achter de schermen kan kennis worden gemaakt met de zorgprofessionals en behandelmogelijkheden van het ziekenhuis. “We nodigen iedereen uit om zelf te ervaren wat SMC te bieden heeft en hoe wij elke dag werken aan toegankelijke en hoogwaardige zorg in de regio,” aldus Van Maanen.