- Patiënten
- Digitale communicatie
- Informatiebijeenkomsten
- Locaties en openingstijden
- mijn.spijkenissemc.nl
- Parkeren en bereikbaarheid
- Patiëntenfolders
- Patiëntenpanel
- Praktische informatie
- Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)
- Rechten en plichten
- Uw afspraak in SMC
- Vragen, klachten en/of claims
- Wachttijden
- Zorgverzekering en kosten voor zorg
- Specialismen
- Anesthesiologie
- Apotheek
- Behandelpoli
- Bloedprikken
- Cardiologie
- Chirurgie
- Dermatologie
- Geriatrie
- Gynaecologie
- Interne Geneeskunde
- Kaakchirurgie
- Keel-, neus-, oorheelkunde (KNO)
- Klinische chemie en microbiologie
- Kinderdagbehandeling
- Kindergeneeskunde
- Longgeneeskunde
- Maag-, darm- en leverziekten (MDL)
- Neurochirurgie
- Neurologie
- Oncologie
- Oogheelkunde
- Orthopedie
- Pathologie
- Pijnpoli
- Plastische chirurgie
- Radiologie
- Reumatologie
- Revalidatiegeneeskunde
- Spoedplein
- Urologie
- Bezoekers
- Zorgprofessionals
- Inloggen
Thuismeten voor astma: betere zorg op afstand
Spijkenisse Medisch Centrum start met thuismeten voor astmapatiënten in samenwerking met Zorg bij jou. Dit nieuwe initiatief stelt patiënten in staat om hun gezondheid thuis te monitoren via twee handige apps: Thuismeten en BeterDichtbij. Dankzij thuismeten kunnen patiënten eenvoudig in contact blijven met hun zorgverleners en op afstand persoonlijke zorg ontvangen.
Hoe werkt thuismeten bij astma?
Via de Thuismeten-app geven patiënten met astma regelmatig door hoe het met de gezondheid gaat door het beantwoorden van korte vragen. Ook kunnen zij via de BeterDichtbij-app direct in contact komen met het medisch servicecentrum van Zorg bij jou, die de metingen volgt en patiënten ondersteunt waar nodig.
Voordelen van Thuismeten voor astma:
– Eenvoudige monitoring van de gezondheid, zonder dat patiënten naar het ziekenhuis hoeven te komen;
– Directe communicatie met zorgprofessionals via de BeterDichtbij-app;
– Snelle opvolging van de gezondheidsgegevens door het medisch servicecentrum;
– Betere controle over astma door regelmatig de gezondheid van patiënten te monitoren en klachten snel te signaleren;
– Persoonlijke zorg op afstand, waarbij patiënten via de apps altijd in contact kunnen blijven met het zorgteam;
– Flexibiliteit in het doorgeven van de gezondheid, wanneer het de patiënt uitkomt.
Let op:
Thuismonitoring is geen vervanging van spoedzorg. Bij acute klachten, zoals ernstige ademhalingsproblemen, neem dan altijd direct contact op met je huisarts, de huisartsenpost of bel 112.