- Patiënten
- Digitale communicatie
- Informatiebijeenkomsten
- Locaties en openingstijden
- mijn.spijkenissemc.nl
- Parkeren en bereikbaarheid
- Patiëntenfolders
- Patiëntenpanel
- Praktische informatie
- Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)
- Rechten en plichten
- Uw afspraak in SMC
- Vragen, klachten en/of claims
- Wachttijden
- Zorgverzekering en kosten voor zorg
- Specialismen
- Anesthesiologie
- Apotheek
- Behandelpoli
- Bloedprikken
- Cardiologie
- Chirurgie
- Dermatologie
- Geriatrie
- Gynaecologie
- Interne Geneeskunde
- Kaakchirurgie
- Keel-, neus-, oorheelkunde (KNO)
- Klinische chemie en microbiologie
- Kinderdagbehandeling
- Kindergeneeskunde
- Longgeneeskunde
- Maag-, darm- en leverziekten (MDL)
- Neurochirurgie
- Neurologie
- Oncologie
- Oogheelkunde
- Orthopedie
- Pathologie
- Pijnpoli
- Plastische chirurgie
- Radiologie
- Reumatologie
- Revalidatiegeneeskunde
- Spoedplein
- Urologie
- Bezoekers
- Zorgprofessionals
- Inloggen
Digitale communicatie
Vanaf 1 mei 2024 zet Spijkenisse Medisch Centrum de stap naar het digitaal communiceren met patiënten. We streven als ziekenhuis naar de beste kwaliteit van zorg en maximale patiëntveiligheid. Om dit als toekomstbestendig ziekenhuis te blijven bieden, kiezen we daarom voor een duurzame manier van communiceren. Dit heeft als voordeel dat de communicatie met patiënten sneller en veiliger verloopt dan per post. Daarnaast is informatie altijd up-to-date beschikbaar voor patiënten in het online patiëntenportaal.
Wat gaat er voor onze patiënten veranderen?
- Afspraakbevestigingen worden per e-mail verstuurd;
- Folders worden digitaal gedeeld via het online patiëntenportaal mijn.spijkenissemc.nl;
- Vragenlijsten worden vooraf digitaal beschikbaar gesteld;
- Patiënten krijgen per e-mail een melding dat belangrijke informatie klaarstaat in het patiëntenportaal waardoor zij beter geïnformeerd worden over hun afspraak;
- De digitale informatie over een afspraak, aandoening, behandeling of ingreep is op elk moment en op elke plek toegankelijk voor patiënten;
- Mocht het voor patiënten lastig zijn om brieven digitaal te ontvangen, dan kijken wij samen met de patiënt naar een passende oplossing.
DigiDesk ondersteunt patiënten waar nodig
Patiënten die minder digitaal vaardig zijn en vragen hebben over digitale diensten, zoals het patiëntenportaal of de BeterDichtbij app, kunnen in het ziekenhuis terecht bij de DigiDesk. Dit kan iedere werkdag tussen 08.00 en 16.00 uur of telefonisch tijdens deze openingstijden via 0181-65 85 82. De hulp die wordt geboden varieert van samen het proces doorlopen om in te loggen tot hulp als het systeem vastloopt.
DIGI is onze nieuwe TAAL
Voor deze nieuwe manier van communiceren is een campagne ontwikkeld met de slogan ‘DIGI is onze nieuwe TAAL’. De campagne wordt op 1 mei a.s. gelanceerd en is vanaf dan in het gehele ziekenhuis en daarbuiten zichtbaar.