Spijkenisse Medisch Centrum past afspraken voor geplande zorg waar mogelijk aan
Spijkenisse Medisch Centrum gaat afspraken vanaf woensdag 18 maart zoveel mogelijk beperken. Afspraken zullen – waar mogelijk – worden omgezet in telefonische consulten of worden uitgesteld. Als het niet noodzakelijk is, hoeft u op dit moment niet naar het ziekenhuis te komen.
Het wijzigen van een afspraak gebeurt uiteraard alleen als dat medisch verantwoord is. De behandelend arts beoordeelt of de afspraak op de polikliniek noodzakelijk is. Noodzakelijke afspraken zijn bijvoorbeeld spoedzorg, behandelingen van patiënten met kanker of patiënten waarbij een verdenking is van kanker of een andere levensbedreigende ziekte.
Spijkenisse Medisch Centrum doet er alles aan om besmetting en verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Wij proberen onze patiënten en medewerkers zoveel mogelijk te beschermen. Daarin volgen wij de landelijke richtlijnen en adviezen van het RIVM en de GGD.
Het wijzigen en uitstellen van afspraken in het ziekenhuis doen wij om contacten te beperken, medewerkers beschikbaar te houden voor de zorg voor ernstig zieke patiënten en om ons voor te bereiden op de mogelijk toenemende zorgvraag.
Uw behandelend arts beoordeelt of een afspraak uitgesteld wordt of omgezet kan worden in een telefonisch consult.
- Als uw afspraak wordt uitgesteld wordt u hierover gebeld of ontvangt u, als de afspraak wat verder in de toekomst is, een brief.
- Als uw afspraak omgezet wordt in een telefonisch consult wordt u hierover gebeld of ontvangt u, als de afspraak wat verder in de toekomst is, een brief.
- Als er iets aan uw afspraak of onderzoek verandert, wordt u daarover gebeld of ontvangt u, als de afspraak wat verder in de toekomst is, een brief.
Als u niet wordt gebeld en geen brief ontvangt, gaat uw afspraak op het afgesproken tijdstip gewoon door.
Spijkenisse Medisch Centrum zet alles in het werk om goede zorg te blijven leveren en vraagt u daarbij te helpen door ons alleen te bellen als het dringend is.