Zorgverlenersportaal

Voor de zorgverleners in de eerstelijn heeft Spijkenisse Medisch Centrum het zorgverlenersportaal ingericht. Zo kunt u als huisarts, via een beveiligde website, in het patiëntendossier van het Spijkenisse Medisch Centrum de medische gegevens van uw eigen patiënten inzien. Deze gegevens zijn gekoppeld aan uw persoonlijke AGB-code en de instellingscode van uw praktijk. Op deze manier streven wij naar een heldere communicatie binnen het zorgproces en een verbeterde samenwerking tussen u en de medisch specialisten van Spijkenisse Medisch Centrum.


Nieuwe aanmelding

Heeft u nog geen account voor het zorgverlenersportaal? Vul dan het aanmeldformulier in:


Inloggen op het zorgverlenersportaal

Hoe log ik in?

Klik op de blauwe knop – Inloggen zorgverlenersportaal – en vervolgens op de knop – Zorg-ID App openen. Houdt uw UZI-pas met bijbehorende pincode bij de hand.


Hulp en veelgestelde vragen

Het zorgverlenersportaal biedt toegang tot onderstaande gegevens:

  • Uitslagen van laboratoriumonderzoeken.
    Uitslagen van pathologische en microbiologische onderzoeken.
  • Verslagen van radiologische onderzoeken.
  • Inzicht in de actuele medicatielijst.
  • Overzicht van afspraken en opnames in Spijkenisse Medisch Centrum.
  • Brieven en consultverslagen van medisch specialisten en andere zorgverleners.

Wilt u voor de eerste keer het Zorgverlenersportaal gaan gebruiken, dan moet u een paar stappen doorlopen:

  1. Eerst moet een account worden aangevraagd en geactiveerd. Hiervoor hebben we uw AGB-codes en uw uzi-nummer van u nodig. Vul het aanmeldformulier in via de blauwe knop – Nieuwe aanmelding – hierboven.
  2. U krijgt via de mail een bevestiging als uw aanvraag is geverifieerd en uw account is geactiveerd.
  3. Voordat u inlogt, download u eenmalig Zorg-ID-software. De software (zip bestanden) en handleiding vind u op de website van VZVZ. Deze staan onder het kopje support.
  4. U kunt vervolgens inloggen met behulp van uw UZI-pas en bijbehorende pincode.

Het zorgverlenersportaal is bedoeld voor huisartsen die in het bezit zijn van een uzi-pas. Omdat zorginformatie over het algemeen privacy gevoelige gegevens bevat, staat zorgvuldige bescherming daarvan voorop. De patiënt moet daarop kunnen vertrouwen. Om zekerheid hierover te kunnen geven, is ervoor gekozen om uitsluitend toegang te verlenen met een UZI-pas.

Heeft u nog geen UZI-pas, maar wilt u wel meedoen? Dan kunt u een pas aanvragen via het UZI-register.

Medische gegevens van de patiënt zijn vertrouwelijk en persoonlijk. Dat betekent dat wij niet zonder toestemming van de patiënt de gegevens mogen delen met andere zorgverleners buiten Spijkenisse Medisch Centrum. Uw patiënten kunnen online via mijn.spijkenissemc.nl toestemming geven. Patiënten kunnen ook fysiek bij ons afsprakenbureau toestemming verlenen aan hun om in hun medisch dossier te kijken. Deze keuze wordt dan vastgelegd in ons elektronisch patiëntendossier.

  • Blijft de inlogpagina laden zonder u in te loggen?
    Dan lijkt het erop dat de ZorgID software niet (goed) geïnstalleerd is op uw computer. Ga naar: https://www.vzvz.nl/zorg-id en download de software onder het kopje ‘support’.
  • Krijgt u direct na het inloggen met Zorg-ID de foutmelding ‘u heeft geen toegang’?
    Dan heeft u nog geen account aangevraagd of uw account is nog niet geactiveerd. Een account aanvragen kan hierboven via het aanmeldformulier.
  • Krijgt u de foutmelding ‘Laat ons weten waarom u toegang nodig hebt tot deze site’?
    Dan heeft u de verkeerde link gebruikt tijdens het inloggen. Open het zorgverlenersportaal via deze . Sla deze pagina op als een favoriet in uw internet browser en gebruik te allen tijde deze link om in te loggen in het zorgverlenersportaal.
  • Krijg u de foutmelding ‘De kaartlezer is niet aangesloten’?
    Deze melding verschijnt wanneer u wilt inloggen. Het kan zijn dat de UZI-paslezer niet werkt wanneer de UZI-paslezer niet is aangesloten op het moment dat de computer al aanstaat.
    Sluit de computer af en sluit de UZI-paslezer aan wanneer de computer uitstaat. Zet de computer vervolgens aan en log in met uw UZI-pas.
  • Krijgt u de foutmelding ‘U heeft geen rechten om deze patiënt in te zien’?
    Deze melding verschijnt wanneer u een patiënt selecteert. De melding kan twee oorzaken hebben:
    1. De betreffende patiënt heeft geen toestemming verleend voor het beschikbaar stellen van zijn/haar gegevens aan zijn/haar huisarts via het zorgverlenersportaal.
    2. U heeft geen behandelrelatie met deze patiënt; u staat in het elektronisch patiëntendossier van het Maasstad niet als huisarts geregistreerd bij deze patiënt.

Uw patiënt kan de gegevens van de huisarts en/of toestemmingen aanpassen in het online patiëntendossier in mijn.spijkenissemc.nl. Dit kan ook fysiek in het ziekenhuis bij het afsprakenbureau.

 

 

Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben of problemen ervaren, dan kunt u voor nadere informatie terecht via huisarts@spijkenissemc.nl